11 Mayıs 2008 Pazar




***
Dün gece yavrumu rüyamda gördüm
Yün çorap istedi o sabah ördüm
Zarfa Şırnak yazıp postaya verdim
Askerin anası erinmez imiş




*


Zamanı tez geçti üç ay kalmıştı
Kuşkunun yerini umut almıştı
Cansız hayalim diye resim salmıştı
Belkide gidip de gelinmez imiş

*
****
Soğukmuş oralar her taraf karmış
Dağlar amansızmış, yolları darmış
Bastığı yerde de bir mayın varmış
Toprağa basarken bilinmez imiş



*
Nöbete giderken gününü saymış
Az değil uz değil tam on dört aymış
O gece görmedik bir yıldız kaymış
Yıldız sahibine görünmez imiş




**
Al kanları beyaz kara dökülmüş
Kol kopmuş yavrumun topuk sökülmüş
Duydum ki ciğerim ölürken gülmüş
Hâlbuki ölürken gülünmez imiş



**
Yirmi bir yaşımda, bıraktım seni
Doymadım yaşıma, kıydılar bana.
Ellerim al kına, gözlerimde kan
Vurdular oğlunu, vurdular Ana.”






**
Yirmi bir yaşında, ana kuzusu
Doymadı yaşına, yiğit Mehmedim.
Elleri al kına, gözlerinde kan
Sana nasıl kıydılar, Aslan Mehmedim.




**
“Tabutum üstünde, al bayrağımla
Helal et hakkını, sütünü; Ana.
Bedeni bırakıp, aziz vatana
Bir güzel diyara, gidiyom Ana
.”


*
Tabutun üstünde al bayrağına
Sütüm de, hakkım da; helaldir oğul.
Bedenin emanet, aziz vatana
Gittiğin diyarda, mutlu ol oğul.



*

*
İsmini koysunlar Şehit Anası
Babama desinler Şehit Babası
Asker evladının son hatırası
Şehit Mehmetçiğin bu son vedası
.....



*
Ansızın bakarsın gelir bir haber
Oğlun görevde şahit olmuş derler
Bayraklar altında gelirsem eğer
Üstüme yığılıp ağlama annem





**
Çiçeği burnunda yirmi yaşında
Oturmuş beklerim silah başında
İsmimi okursan mezar taşında
Üstüme kapanıp ağlama annem


* *
* *** ***



**









***
Mesken etmiş kayaları dağları
Talan etmiş kasabayı köyleri
Yerde kalmaz şehitlerin kanları
Çocuğunu seven garip analar
Vatanına şehit verir analar

**
**
Bildiğiniz bütün duaları okuyun ha, okuyun bana,
Vatan sevgisi imandan, canım kurban vatanıma,
Şehitlik kolay değil, yalvarırım beni Yaratan'ıma,
Ben şehit olursam, söyleyin anama ağlamasın...










**





**

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Duygu yüklü resimler.Allah tüm şehit annelerine sabır versin.Güzel yüreğiniz ve emeğiniz için teşekkürler.